środa, 15 lipca 2015

Sernik, który nie opada.


Rzadko piekę sernik. Chociaż to ciasto z górnej półki, zniechęca mnie fakt, że jak bym się nie starała zawsze zrobi się „siodełko”. Ale nie daję za wygraną. Z wielkiej chęci na ten specjał, postanowiłam pogrzebać w domowych zapiskach kulinarnych. I jest. Bardzo łatwy „Sernik od Lidki”. Zapomniany przepis, napisany przed wieloma laty ręką mojej przyjaciółki.


 Składniki:

1 kg twarogu sernikowego w wiaderku
1,5 szklanki mleka
1,5 szklanki oleju
 1 szklanka cukru
 6 żółtek
 6 białek
2 całe jaja
3 budynie śmietankowe lub waniliowe 
( porcja na ½ litra mleka)
Opcjonalnie 2 paczki herbatników


 Sposób przygotowania:

Blachę, nie mniejszą niż 38 × 22 cm, wyłożyć papierem do pieczenia.
Oddzielić białka od żółtek. Ubić na sztywno pianę z połową cukru. W drugim, dużym naczyniu ubić sześć żółtek i dwa całe jaja z resztą cukru, następnie na przemian dodawać ser, olej, mleko i budyń do połączenia składników. Na koniec delikatnie wmieszać pianę z białek. Na dnie przygotowanej blachy ułożyć herbatniki, przelać masę serową. Piec w nagrzanym piekarniku w 170 °  półtorej godziny. Pozostawić w piekarniku do wystygnięcia.
Dla osób, które lubią wyszukane wykończenia ciast jest jeszcze kruszonka J


 Składniki kruszonki:

1 paczka wirków kokosowych, dwie łyżki masła, dwie łyżki cukru.

Wszystko połączyć do uzyskania kruszonki. Posypać sernik na piętnaście minut przed zakończeniem pieczenia. 

17 komentarzy:

  1. Po prostu boski. Apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przepis! Sernik, mimo, że opadł, był bardzo dobry, puszysty i wilgotny. Polecam!

      Usuń
  2. Jest ( u mnie był) wilgotny pulchniutki i prosi "zjedz mnie" :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze upiec z Twojego przepisu!!! Wygląda obłędnie !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo proszę :) Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo proszę :) Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Reniu,a w ktorym momencie dodac piane z bialek? Jakiego (prosze o nazwe ) uzylas sera?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja używam twarogu sernikowego z Lidla w kilogramowym wiaderku, a pianę należy wmieszać na końcu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a z tą ilością oleju to nie pomyłka , bo 1.5 to bardzo dużo

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie pomyłka.Tak jest w przepisie. Ostatnio spróbowałam jednak zmniejszyć ilość oleju do szklanki. Wyszedł równie dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a budyń ugotować w tej 1/2 porcji mleka bo tu nie rozumiem i dodawać na przemian

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja budynie wymieszalam z ciut mniej niż 0.5l mleka nie gotowalam. I dodatkowo do masy dodałam ok szklanki mleka i szklanki oleju. Ser dodałam zwykły poltlusty tylko zmieniłam na małych oczkach i wyszedł taki jak na zdjęciu chociaż miałam wątpliwości czy to wyjdzie bo masa była naprawdę rzadka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik rewelacyja.! Od razu robiłam na serku Vitello z Biedronki i wyszedł cacy ❤

    OdpowiedzUsuń
  13. ja zawsze daje masę sernikową na podpieczony spód a na dół piekarnika mała brytfannę z wrzątkiem. mam wrażenie ze wtedy rośnie równomiernie i nie opada tak bardzo a jak już to tez w miarę równo

    OdpowiedzUsuń
  14. Oprócz 1.5 szkl mleka jeszcze 0.5 z budyniem?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie, nie! Budyń dodajemy w stanie sypkim. Nie trzeba go rozpuszczać :)

    OdpowiedzUsuń