piątek, 21 czerwca 2013

Sałatka truskawkowa - wykwintna w smaku, prosta w przygotowaniu



Czerwiec zasypał nas truskawkami. Nie możemy przejść obok tego faktu obojętnie zwłaszcza,
że truskawkowy sezon szybko się kończy, a soczyste owoce uśmiechają się do nas ze straganów przydrożnych handlarzy i grządek naszych przydomowych ogródków. Mam je „na stanie” każdego dnia i raczę nimi każdego, kto pojawi się w moich progach. W tym sezonie  szczególnie podoba mi się wersja, którą dziś Wam proponuję. Jedna z moich koleżanek, zwykle bardzo powściągliwa w opiniach, stwierdziła, kiedy poczęstowałam ją sałatką: Jaki wytworny smak! Jeśli znajomi znienacka zaskoczą Was odwiedzinami, sałatkę możecie przygotować na poczekaniu.

Przystępujemy do dzieła!

Składniki:

  • ½ kg truskawek
  • 1 duża pomarańcza
  • kilka listków mięty

Sposób przygotowania:

Pokrój truskawki w talarki (wzdłuż owoców).
Obierz pomarańczę ze skórki i białych błonek, podziel na cząstki, a potem pokrój na małe kawałki.
Włóż składniki do pięknej szklanej salaterki, przesyp porwanymi drobno listkami mięty.
Delikatnie wymieszaj, by smaki się połączyły. Udekoruj listkami mięty.

I to cała praca ! A efekt? Sprawdźcie sami! A potem napiszcie, czy Was też zachwyca !



3 komentarze:

  1. Sałatka pyszna /mam w ogrodzie odmianę truskawek owocującą do późnej jesieni/ POLECAM!!!
    Wypróbuję wersję z malinkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka pyszna /mam w ogrodzie odmianę truskawek owocującą do późnej jesieni/ POLECAM!!!
    Wypróbuję wersję z malinkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. A z malinkami też będzie pyszna! Zrobię :)

    OdpowiedzUsuń