poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Miód z mniszka lekarskiego



Jeśli jesteś działkowcem, pewnie walczysz zajadle z tym chwastem. Nikt go nie  lubi, bo potrafi uprzykrzyć życie posiadaczom ogródków. 
A ja dziś spojrzałam  na mlecz łaskawym okiem i  postanowiłam skorzystać z jego nieocenionych właściwości leczniczych. Wam także proponuję taką zamianę. Zamiast narzekać, że się na grzędach panoszy, zróbmy z niego miód, który  pomoże wzmocnić zdrowie i zachować urodę. A walorów ma wiele. Cudownie łagodzi kaszel, uśmierza ból gardła, usuwa chrypkę, powstrzymuje stany grypowe, oczyszcza organizm z toksyn… Jakich jeszcze cudów może dokonać mniszek lekarski? Czytajcie w Wikipedii J 


Składniki:

250 kwiatów mniszka lekarskiego
1 kg cukru
sok 1 cytryny


Sposób przygotowania:

W miejscu oddalonym od ruchu ulicznego, zebrać 250 kwiatów mniszka lekarskiego. Nie przerażajcie się ilością, zajmie to Wam około piętnastu minut. Nie zapomnijcie tylko założyć rękawiczek, bo mlecz brudzi ręce. Kwiaty należy opłukać, osączyć , zalać litrem wody i gotować pół godziny. Odlać płyn przez durszlak, dodać 1 kg cukru i sok z cytryny. Gotować 3 godziny na wolnym ogniu. Gorący zlewać do słoików. Z tej ilości otrzymamy 5 słoiczków 200 g.  


2 komentarze:

  1. Wspaniały ! Ja robię coś podobnego , nazywam to winkiem . Dodatkowo suszę i herbatkę wzmacniającą mam na zimowe dni. Pozdrawiam i zapraszam do siebie .www.eligotowanie.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Odwiedzę "eligotowanie" z przyjemnością. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń